onze werkwijze
7 uitgangspunten
1. Analyse van de vraag
Een gezamenlijk vertrekpunt is essentieel om meetbaar succes te bereiken. De juiste vertaling van de vraag van cliënt of organisatie naar een gezamenlijk doel staat bij ons voorop.
2. De communicatie is open, eerlijk en verhelderend
Wij spiegelen mens en organisatie op groeimogelijkheden. We draaien er niet omheen, we benoemen hetgeen we zien en ervaren.
3. ALTIJD maatwerk
Alle vragen zijn anders, elk mens is uniek, geen enkele situatie is hetzelfde.
4. Doelen zijn concreet
Uitgangspunt: resultaat is voor alle betrokkenen zichtbaar.
5. De inhoud van de coaching is vertrouwelijk
Met de opdrachtgever wordt gesproken over het proces, niet over de inhoud.
6. Een loopbaan(coachtraject) is samenwerking tussen opdrachtgever, cliënt en coach
Bij outplacement kunnen cliënt en opdrachtgever hierover andere afspraken maken.
7. De best passende coach wordt ingezet op de coachvraag
Vragen mbt mens, werk en organisatie zijn zeer divers en na de intake wordt de coach gekozen o.b.v. expertise en ervaring.
7 stappen in coaching
Stap 1
Kennismaking, doelverkenning cliënt, uitspreken verwachtingen
Stap 2
Intakegesprek
Stap 3
Kennismaking coach en toelichting van HR en/of leidinggevende
Stap 4
Vaststellen doel
Stap 5
Plan van aanpak en samenstellen programma; in samenspraak met cliënt en opdrachtgever
Stap 6
Coaching door best aansluitende (loopbaan)coach, inclusief tussentijdse evaluatie
Stap 7
Eindevaluatie en nazorg
7 stappen in organisatiecoaching
1. SCAN
A. Organisatie
Door interviews met directie, MT en diverse medewerkers m.b.t. de FIT van organisatie-elementen:
- Strategie, organisatiedoelen, organisatie- en communicatiestructuur, organisatiedoelen
- Bemensing, juiste m/v op juiste plaats, gemiddelde leeftijd, diversiteit
- HR-tools, werving & selectie, opleiding en ontwikkeling, mobiliteitsbeleid, verzuim & verloop
B. Leiderschap, teams en individu
Door MTO en online vragenlijst over beoordeling werkgeluk, privégeluk en levensgeluk.
2. ANALYSE
De gegevens uit de interviews en vragenlijsten worden geanalyseerd. Hieruit volgen conclusies over de fitheid van de organisatie, leiderschap, teams en individuen. Deze worden uitgedrukt in vier FIT-niveaus: onvoldoende, matig, voldoende en goed. De Conclusies leiden tot aanbevelingen die worden voorgelegd aan de opdrachtgever.
3. VASTSTELLEN DOELEN o.b.v. UITKOMST ANALYSE
4. PVA (Plan van aanpak)
- Maatwerk o.b.v. vastgestelde doelen;
- Korte, middellange en lange termijn.
5. IMPLEMENTATIE
6. EVALUATIE
Interviews en online vragenlijst.
7. BORGING
Diverse mogelijkheden.